Vydavateľský dom OUR MEDIA SR a. s. prechádza transformáciou, zmena v štruktúre vedenia

Po januárových zmenách, keď vo vedení spoločnosti nahradil Michal Dvouletý predsedu predstavenstva Jána Svobodu (teraz v spoločnosti C. E. N.), vydavateľstvo pokračuje v transformačných procesoch, ktoré sú potrebné vzhľadom na meniace sa podmienky trhu. Najnovšie zmeny sú orientované na podporu on-line projektov a multiplatformového obsahu.

09.05.2022 11:34
debata
Zľava: Ľuboš Kamenistý, nový riaditeľ obsahu,... Foto: Pravda, Lubos Pilc
Vedenie vydavateľstva OUR MEDIA SR a. s. Zľava: Ľuboš Kamenistý, nový riaditeľ obsahu, Ladislav Ollé, obchodný riaditeľ a člen predstavenstva, Jakub Prokeš, riaditeľ pre stratégiu a rozvojové projekty

Vydavateľstvo už niekoľko mesiacov spolupracuje s odborníkmi z Innovation Media Consulting na nastavení nových spôsobov fungovania. Tie majú priniesť do redakcie svetovo overené a fungujúce trendy, vďaka ktorým čitatelia získajú najaktuálnejší a atraktívny obsah. Reštrukturalizácia redakcie, prílev nových multiplatforiem či efektívnejšie narábanie s informáciami o aktuálnych a žiadaných témach predpovedá v budúcnosti silnú pozíciu vydavateľstva na mediálnom trhu.

„On-line segment považujeme vo vydavateľstve za kľúčový, a preto vnímame ako mimoriadne dôležité prenastaviť tradičné fungovanie redakcie tak, aby spĺňala požiadavky moderného vydavateľstva, ktoré sa vie promptne prispôsobiť okolnostiam vo svete a prinášať inovatívne formy obsahu. Aj preto prichádzame s novou štruktúrou riadenia redakcie a namiesto šéfredaktora vytvárame tzv. superdesk na čele s riaditeľom obsahu zodpovedným nielen za denník, ale aj video obsah, podcasty či ďalšie samostatné projekty. Zároveň sa tešíme, že p. Prokeš prijal ponuku na novú pozíciu, ktorá bude pre budúcnosť vydavateľstva zásadná. Tak ako sa mu podarilo dosiahnuť skvelé výsledky v pozícii šéfredaktora, keď sa pravda.sk posunula z 12. na 5. priečku slovenského internetu, tak veríme, že v novej pozícii bude opäť oporou pre vydavateľský dom,“ povedal Michal Dvouletý, predseda predstavenstva v spoločnosti OUR MEDIA SR a. s.

Súčasný šéfredaktor Jakub Prokeš, ktorý pôsobí vo vydavateľstve OUR MEDIA SR a. s. (predtým P E R E X, a. s.) od roku 1996, sa v júni 2022 presunie z operatívy do výkonného manažmentu v pozícii riaditeľ pre stratégiu a rozvojové projekty. Od júla 2019 zastával pozíciu povereného šéfredaktora a od začiatku roka 2020 bol ako šéfredaktor zodpovedný za obsah denníka Pravda, webu Pravda.sk a TV Pravda. Jeho kľúčovou úlohou bude implementácia stratégie a rozvoja vydavateľstva prispôsobenej požiadavkám 21. storočia, príprava nových projektov a vyhľadávanie spoluprác naprieč mediálnym trhom.

Spoločne s tímom redakcie a podporou vydavateľstva sa nám za tri roky podarilo dosiahnuť skvelé výsledky v rozvoji online, printu, obohatení obsahu, a to aj o nové rubriky, sekcie, projekty, videorelácie či podcasty. Pribudli napríklad názorová rubrika Hyde Park, relácie Pravda o klíme či Ide o nás, prílohy/sekcie Auto&TECH, Záhrada&Hobby, ŠPORTextra či nový mediálny portál Mediaklik a nedávno mesačný kulinársky magazín Varecha. Za to patrí všetkým mojim kolegom uznanie a vďaka, treba však ísť ustavične ďalej, dopredu,“ hovorí Jakub Prokeš a dodáva, že už nestačí robiť len kroky, ale skoky.

„Všetko sa zrýchlilo, aj zmeny. Na čo kedysi stačili roky, dnes treba urobiť za mesiace, ba dokonca týždne. Naše služby a produkty musíme neprestajne rozvíjať a skvalitňovať, na to však treba prerozdeliť sily. Novú pozíciu vnímam ako príležitosť pre vydavateľstvo viac sa sústrediť na nové projekty a príležitosti, digitálny obsah a jeho monetizáciu ako aj hľadanie ďalších možností ako nahradiť výpadky tradičných príjmov.“ Doplnil J. Prokeš.

Do vydavateľstva vstupuje Ľuboš Kamenistý, ktorý do marca pôsobil v spoločnosti News and Media Holding, a. s. Má bohaté skúsenosti z Plus 7 dní, kde pôsobil ako šéfredaktor dva roky. Predtým viedol redakčný tím časopisu Život a šéfoval aj titulom Život Krížovky, Auto Bild a Geo. Od 1. júna 2022 sa oficiálne stane novým šéfom multiplatformového obsahu v pozícii riaditeľ obsahu.

V súlade so súčasnými trendmi na mediálnom trhu čaká denník Pravda zásadná a nevyhnutná zmena, ktorá je zameraná na prioritné publikovanie v on-line priestore. Jej súčasťou budú aj nové pracovné postupy vo fungovaní redakčných tímov, aby sme boli schopní čitateľom prinášať aktuálny, kvalitný a moderný multimediálny obsah na všetkých platformách vydavateľstva. Teším sa na túto výzvu a rovnako aj na kolegov, s ktorými budeme uvedenú stratégiu realizovať,“ povedal Ľuboš Kamenistý.

Vydavateľstvo, ktoré je piatym najväčším mediálnym domom na Slovensku, vydáva jeden z najčítanejších a zároveň najpredávanejší mienkotvorný denník, zároveň s najväčším predplatiteľským kmeňom – denník Pravda. Prevádzkuje jeden z TOP 5 spravodajských webov Pravda.sk, jednotku v auto-moto segmente web Auto.Pravda.sk aj s jeho tlačenou verziou Auto&TECH.

Od novembra patrí do portfólia vydavateľstva aj nový mediálny portál Mediaklik.sk. Za pomerne krátky čas sa Mediaklik.sk stal TOP 1 medzi mediálnymi webmi. Okrem spravodajského a lifestylového webového obsahu bude nový šéf obsahu dohliadať aj na najväčší kulinársky portál Varecha.sk a nový magazín Varecha, ktorý začal vychádzať 24. 3. ako mesačník.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Pravda.sk #obsah #Transformácia