Pravda má nový TV spot k 100. výročiu

Sto rokov s vami. V dobrom aj v zlom. Pravda. Najčítanejší a najpredávanejší mienkotvorný denník na Slovensku predstavil nový imidžový spot.

20.09.2020 06:00
debata (3)

Pokračuje tak v novej komunikačnej kampani, ktorú odštartoval minulý týždeň v sobotu veľkou prílohou, sériou článkov, fotografií a videí na webe a od pondelka aj čitateľskou hrou o ceny za 9 000 eur. Kampaň vznikla v spolupráci s agentúrou MullenLowe GGK.

Video
Pravda má 100 rokov.

„Sto rokov je jedinečné, úctyhodné výročie. Nielen pre Pravdu. Nielen pre ľudí, ktorí pre ňu píšu či písali, alebo pre generácie našich čitateliek a čitateľov. Slovensko je mladá krajina, nemáme veľa firiem či inštitúcií, ktoré by tu boli tak dlho,“ upozorňuje šéfredaktor Jakub Prokeš.

Pravda patrí medzi najrešpektovanejšie médiá, má najčítanejší a najpredávanejší mienkotvorný denník na trhu aj web, ktorý sa umiestňuje na popredných priečkach slovenského internetu.

„Naši čitatelia sa zhodujú, že Pravda pre nich okrem správ, komentárov, dobrého čítania a relaxu symbolizuje aj spoľahlivosť, nadhľad, oporu, silu, spravodlivosť, hodnotu, tradíciu, istotu či inšpiráciu. Taká chce byť Pravda aj v budúcnosti – jej papierový denník, prílohy, web, videá, rubriky v internetovej televízii, podcasty a ďalšie nové formáty, ktoré dnes väčšina ľudí číta alebo sleduje cez mobil,“ napísal šéfredaktor v úvodnom texte k 100. výročiu, ktorý vyšiel aj ako úvodník v mimoriadnej prílohe.

„Na slovenskom trhu nie je veľa značiek, ktoré by si mohli pripomenúť 100. výročie. Pri bežných produktoch, ako automobil alebo zubná pasta, je tvorba kampane pomerne jasná. Pri mienkotvornom médiu, ktoré má za sebou 100 rokov slovenských dejín, je to takmer neriešiteľná úloha. Ktoré udalosti spomenúť? Ako sa postaviť čelom k temnej komunistickej minulosti a zároveň ukázať aj svetlé momenty, ktoré napriek dobe redaktori prepašovali do článkov? Nakoniec sme sa s redakciou denníka zhodli na širokom a pravdivom headline: 100 rokov s vami. V dobrom aj v zlom,“ hovorí Ondrej Kořínek, kreatívny riaditeľ MullenLowe GGK.

K novému sloganu spoločný tím zo zástupcov redakcie a agentúry pripravil výber titulných strán zachytávajúcich dôležité udalosti Slovenska z rôznych období a rôznych oblastí a doplnil ich o kľúčové slová tej-ktorej doby.

„Je jasné, že história denníka Pravda je oveľa košatejšia. Bolo by skvelé, keby sa o nej viedla verejná diskusia. Ešte lepšie, keby výročie inšpirovalo niektorého zo slovenských historikov k napísaniu odbornej štúdie. Ale aj jednoduchý fakt, že noviny majú už 100 rokov, im dáva váhu, akú nemá žiadne iné médium na Slovensku,“ povedal Marek Pajtáš, generálny riaditeľ MullenLowe GGK.

Prvé číslo Pravdy chudoby vyšlo 15. septembra...
Dňa 13. novembra 1921 informovala Pravda...
+62O streľbe do robotníkov v Krompachoch písala...

„Vydavateľstvo P E R E X, a. s., prešlo za posledný rok komplexnou reštrukturali­záciou, zefektívnili sme procesy v riadení spoločnosti, prijali úsporné opatrenia a naštartovali nové projekty, aby sme boli moderným vydavateľským domom. Som rád, že práve v roku, keď oslavujeme 100. výročie od prvého vydania denníka Pravda, sme po dekáde dostali vydavateľstvo do čiernych čísiel. Motivuje nás to k ďalšej práci a vďaka patrí všetkým zamestnancom, ktorí sa podieľali na zmenách,“ povedal Ján Svoboda, ktorý sa stal 1. septembra novým predsedom Predstavenstva P E R E X, a. s., a zároveň aj predsedom predstavenstva jej jediného vlastníka spoločnosti OUR MEDIA SK.

Video
Pravda je len jedna.

„Aktuálne sa sústredíme na kľúčové produkty, niektoré projekty sme prehodnotili a rozhodli sa ich predať (Parlamentné listy a Avízo), na druhej strane pripravujeme nové formáty,“ doplnil Svoboda.

Vydavateľstvo 100. výročie denníka Pravda komunikuje v printe, na webe, v rádiách, televízii, čoskoro by mala pribudnúť aj vonkajšia reklama, najmä bilbordy.

MullenLowe je medzinárodná sieť kreatívnych agentúr venujúcich sa integrovanej marketingovej komunikácii. Sieť pôsobí v 65 krajinách.

Na kampani k 100. výročiu sa podieľajú:

TÍM MULLENLOWE GGK

Creative director: Ondrej Kořínek
Art director: Ľuboš Kips
Strategy director: Robert Cyprich
Copywriter: Roman Jurčák
Account manager: Veronika Poláková

TÍM PRAVDA

šéfredaktor: Jakub Prokeš
art director: Monika Molnárová
editori: Igor Matloň, Lívia Černická
web: Marian Niton
marketing: Ivana Uberalová, Lucia Horváthová

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #denník Pravda #100 rokov s vami